Sunday, December 23, 2012

Hijab oh hijab.. Peliharalah Maruah dan Agamaku..

Bismillahirrahmanirrahim..


Firman Allah di dalam al-Quran:

"Wahai Nabi! katakanlah kepada isteri-isterimu dan isteri-isteri orang mukmin: "Hendaklah mereka menutupkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka." Yang demikian itu agar mereka lebih mudah untuk dikenali sehingga mereka tidak diganggu. Dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

(Al-Ahzab:59)


I'm a woman and i want the best thing for myself and my life. Allah will bless me and InsyaAllah Jannah is my destination! So, i'm thinking  that I supposed to post an entry like this to entire the medium of dakwah. Today, Islam can be seen just like a religion only at our mykad but not in our heart. Let's enslave ourself to Allah and be the good ummah :)





Wahai muslimah..
Wanita bertudung lebih dihormati ramai., setiap tutur katanya menjadi panduan dan kesopanan serta sifat merendah diri menjadikan anda begitu dikagumi..


Bertudunglah dengan sebenar-benarnya, mengikut syariat yang telah ditetapkan oleh Allah s.w.t. Ingatlah, menutup aurat itu wajib bagi setiap hamba Allah.. 


You still don't believe the errand to care about your aurat? 


or, it's too hard for you to obedient the Islam way to protect us from slander and the hottest of the hell?


fikirlah dengan mata hati.. 

dengan pandangan iman dan pancaran hidayahNya..

bukan dengan pandangan mata yang penuh kabur dengan keseronokan dunia..

bukan dengan bisikan-bisikan kehancuran buat diri kita..

fikirlah.. kita, apa yang kita tentukan pada hari ini..

apa yang akan kita hadapi kelak, sudah tak mampu ditangisi lagi..


Ambillah wudhu' dan bukalah al-quran. Let us flashback for how long we disregard the quran? For how long we leave from reading the quran with wholehearted and tadabbur? 




jadikanlah al-Quran sebagai penghibur di kala kebosanan. teman di kala kesedihan dan sumber segala kekuatan dan kejayaan.. InsyaAllah.. kita akan jadi mukmin yang hebat!!


Aiyyoohh, muslimah!!




"Barangsiapa yang taat kepada Allah dan Rasul-Nya, dia akan memasukkannya ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, mereka kekal di dalamnya. Dan itulah kemenangan yang agung."
(An-Nisa' 4:13)


ketahuilah bahawa muslimah adalah wanita. Tetapi tidak semua wanita adalah muslimah. :)



satu kisah tentang seorang perempuan yang sangat-sangat bertuah kerana mendapat seorang fiance yang sangat mencintainya. 

One day, the men said to his fiance..

"abg suka tengok awak.. suka sangat.. tapi, kalau awak berpakaian muslimah, abg lagi suka. bukan abg  maksudkan awak tak menutup aurat. tapi, kalau awak pakai pakaian yang lebih labuh dan lebih sopan, abg lagi suka.. ingat Allah.. jadikan iman sebagai sebaik-baik pakaian dan akhlak yang baik sebagai perhiasan diri. Abg berpesan pada awak sebab abg sangat cintakan awak. Abg tak nak satu hari nanti abg terpisah dengan bidadari abg ni.. Ingat pesan abg ye, syg.." 


Sekadar perkongsian bersama. Buanglah yang keruh dan ambillah yang jernih. semoga Allah membalas tiap-tiap kebaikan yang kita lakukan dengan sebaik-baik ganjaran. Ameen..


Wallahu'alam.


Nice thing to share and sweet smile to give. 
Thanks for reading :)


No comments: