Wednesday, October 17, 2012

Misery






Assalammualaikum w.b.t

bismillahirrahmanirrahim.. dengan nama Allah aku mulakan. moga ada berkat dan rahmat disebaliknya.

terasa terlalu banyak untuk dicerita dan dikongsi bersama. namun tiada daya dan upaya mampu dinyata.

masa pantas berlalu.. detik demi detik.. banyak perkara yang berlaku.. banyak perkara pula sedang menunggu.
tetapi, apa yang pasti, aku akan maju terus ke depan. tidak akan berpatah balik walaupun sedetik..

kadang aku berfikir, kadang hati berdetik.. timbul persoalan, mencari jawapan.

kadang bertemu, kadang dibiar berlalu seperti debu dihembus angin, bagai ombak membadai pantai.

kehidupan penuh persoalan. perjalanan yang panjang akan mengurai helaian jawapan.

kadang kita tiada terduga,panas yang disangka hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari, kadang angin sepoi-sepoi bahasa berubah menjadi angin taufan yang membinasa.

setiap kisah punya hikmah, perlu diteliti.

seperti banyak yang ingin aku kongsi, tapi kini bagai tiada lagi.
seperti ingin bercerita kepada semua, tetapi kataku tidak mampu untuk diluah..
seperti ingin ku menangis, tapi tiada air yang mengalir.


tapi
aku yakin, Dia mesti mengetahui
Dia mesti memerhati,
Dia ingin menguji

langkahku perlu kembali di atur,
langkahku perlu lagi bersemangat
ujian ini hanya ingin menguji.


kutunggu masa, ku tunggu saatnya.

ketika aku harus menghadapi semua. tiada siapa tahu apa yang bakal berlaku, apa yang harus aku hadapi.
pedihkah ? pahitkah ? maniskah ? mudah atau senangkah ?
mereka hanya tahu mengkritik, memandang tanpa tahu tujuanku..
tanpa tahu apa yang sedang berlaku.

ADILKAH?

kadang aku termenung, akukah punca atau akukah bahana?
tidak! oh, Allah menciptakan manusia itu sama.
hati.. semuanya terletak pada hati.
jika hati dan perasaan orang lain yang tidak dapat kau jaga..
pergi, pergi dan pergi dari hidupku serta kisahku..

Hati lagi..
buruk atau baikkah..
kau sendiri yang tentukan.
Aku tak mampu berbicara dan katakan kepada mereka..
cuma aku berharap supaya kisah aku akan berlalu dan dibiar ditinggalkan masa dan waktu.



AKU BUKAN SIAPA


DAN MEREKA JUGA BUKAN SESIAPA DALAM HIDUPKU


they judge me !
but they don't know me.
never talk to me.
never smile at me..
never ask me..
and never meet me.
NEVER !!

Is that fair to me?

you read and you judge it by yourself.

No comments: